Årets första Customer Board – Tema ”Talent Management”
BloggI veckan genomförde vi vårens Customer Board med tema ”Talent Management”. Tack för engagemang från alla fantastiska kunder och deltagare, och extra tack till vår gäst Maria Lindfelt, HR & Communications Director Nordic & Central Europe, WSP.
Diskussionerna under veckans möte visar att Talent Management är ett högaktuellt område även 2019. Trender utifrån nyligen genomförda undersökningar visar bland annat:
- Att ha en uttalad strategi för Talent Management, är avgörande för om man lyckas med att både locka nya talanger, men även motivera befintliga talanger att stanna kvar
- AI och automatisering fortsätter att förändra marknaden – en global undersökning nyligen genomförd av Mercer visar att 60 % av företagen planerar att genomföra automatiseringar av flertalet arbetsuppgifter inom det kommande året
- Mentorskap, internt och/eller externt är något som tilltalar dagens talanger! Ett ”två-vägs-mentorskap” där olika generationer utbyter erfarenheter och tankar där båda parter agerar mentorer, inte bara den erfarna medarbetaren För att vara framgångsrika på marknaden anser vi att det är viktigt för organisationer att vara lyhörda och ha förmågan att anpassa sig och sitt erbjudande efter förändringar i omvärlden och marknadens behov.
Det vi på HRM Affärsutveckling erbjuder beror på att vi ständigt har utvecklats utifrån våra kunders behov. En central del i detta arbete är vårt Customer Board, som består av beslutsfattare (CEOs, Kommundirektörer, Personaldirektörer) inom både offentlig och privat sektor och representerar ett tvärsnitt av våra kunder.
HRM Affärsutvecklings Customer Board ses två gånger om året med fokus på utveckling av vårt erbjudande. De förslag som kommer fram på dessa möten presenteras sedan för vår styrelse och förankras internt hos våra medarbetare, varefter de konceptualiseras och presenteras för såväl befintliga som nya kunder.