
Ta chansen att vara med och utveckla en bättre bemanningsprocess inom vård och omsorgsbranschen!
Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I Team Olivia ingår drygt 50 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, omsorgsboenden, behandling, skolor med särskilt stöd och hemomsorg. Vårt uppdrag är att stödja individer som befinner sig i ett utsatt läge. Därför är det avgörande för vår verksamhet att vi bemöter våra kunder med respekt och engagemang. Vår värdegrund handlar om människors lika värde och den är ständigt närvarande i allt vi gör.
Nu söker vi en bemanningscontroller inom Team Olivia till vårt marknadsområde Individ & Familj, där våra verksamhetsområden är HVB och familjehem.
Klappar ditt hjärta för att effektivisera processer utifrån ett ekonomiskt och kvalitativt perspektiv? Är du en analytisk och affärsorienterad person som motiveras av utveckling och att driva förändring, då är detta rollen för dig!
Om rollen
Vi inleder under hösten en spännande resa, där vi etablerar en ny roll för att stärka upp och kvalitetssäkra vårt arbete kopplat till vår bemanningsprocess. Som bemanningscontroller får du möjlighet att vara med och bygga upp en ny stödfunktion i marknadsområdet.
I rollen utvecklar och kvalitetssäkrar du arbetet, där vårt mål är att uppnå en hållbar bemanningsplanering och resursoptimering i våra verksamheter. Med ett starkt fokus på analys och uppföljning av schemaläggning stöttar du chefer i förändringsprocesser. Du ansvarar för löpande uppföljning av verksamhetens bemanning, schemaläggning och planering. I din roll kommer du även att utbilda chefer, samt ge stöd i frågor som avser lagar och avtal för bemanning och schemaläggning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
- Utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra bemanningsprocessen
- Löpande analysera nuläge samt förbättra och kvalitetssäkra scheman utifrån intern kontroll
- Stötta chefer i förändringsprocesser samt ansvara för löpande uppföljning av verksamheternas bemanning och planering ur ett ekonomiskt perspektiv
- Ansvara för utbildning i resursoptimering och bemanningsplanering
- Stötta verksamheterna i budgeteringsprocesserna från bemanningsperspektivet
- Stötta i frågor gällande lagstiftning kopplat till schemaläggning, bemanning och avtal
Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du ha en god erfarenhet inom verksamhet med komplex schemaläggning och bemanningsplanering. Du är kommunikativ, relationsbyggande, lösningsfokuserad och gillar att driva projekt i mål. Vidare är du strukturerad, tar egna initiativ och vågar ifrågasätta och komma med nya perspektiv. Du har ett affärsorienterat förhållningssätt, förmedlar kunskap och motiveras av att driva förändring.
Kvalifikationskrav
- Relevant akademisk utbildning
- Minst 5 års erfarenhet med bemanningsplanering och resursoptimering
- Erfarenhet av att utbilda medarbetare inom bemanning och schemaläggning
- Erfarenhet av att skapa utbildningsmaterial och handböcker
- Kompetens inom personal- och bemanningsekonomi
- Kunskap kring lagar och avtal som reglerar arbetslivet
- Erfarenhet av att driva projekt och genomföra förändringar
Vi ser det även som meriterande om du har:
- Projektledar- eller förändringsledningserfarenhet
- Erfarenhet av schemaläggning i Quinyx
Vad vi kan erbjuda
Vi erbjuder dig en arbetsplats som är på väg framåt och där du har stora möjligheter till personlig utveckling. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd.
Placering
Tjänsten är vid vårt huvudkontor i Solna, där de fantastiska kollegorna inom koncernens funktioner också är placerade. Vi erbjuder dig utrymme för hybridarbete med möjlighet att jobba på distans. Du behöver i övrigt vara flexibel och ha möjlighet att resa i arbetet, då verksamhetsbesök är en viktig del av arbetet.
Ansök redan idag!
Låter detta intressant är du välkommen att skicka in din ansökan i form av CV och ett personligt brev genom att klicka på ”Ansök här”.
Vi behandlar ansökningarna fortlöpande och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
I denna rekrytering samarbetar Team Olivia AB med HRM Affärsutveckling AB. Vill du veta mer, kontakta gärna ansvariga rekryteringskonsulter nedan.
Rebecca Cannerfelt på rebecca.cannerfelt@hrmab.se eller 070 238 00 31
Helena Anderberg på helena.anderberg@hrmab.se eller 070 531 90 03