• Start
  • Våra tjänster
    • Rekrytering/Search
    • Individuell utveckling
    • Ledning och organisation
    • Interim
  • Om oss
    • Integritetspolicy
  • About us
  • Blogg
  • Lediga tjänster
  • Referenser
  • Kontakta oss
    • About us
    • Blogg
      • Individuell utveckling
      • Interim
      • Ledning och organisation
      • Rekrytering / Search
    • Drivna, kompetenta och engagerade
      • Individuell utveckling
      • Interim
      • Ledning och organisation
      • Rekrytering/Search
    • Kontakt
    • Lediga tjänster
      • Personuppgiftslagen
    • Lisa Kaptein Kvist
    • Om HRM Affärsutveckling
      • Customer board
      • Integritetspolicy
      • Organisationer vi stödjer
      • Vår själ, våra skäl
      • Vi på HRM
    • Referenser
      • Referensuppdrag
    • Start

Chefsrekrytering & ledarutveckling

  • Start
  • Våra tjänster
    • Rekrytering/Search
    • Individuell utveckling
    • Ledning och organisation
    • Interim
  • Om oss
    • Integritetspolicy
  • About us
  • Blogg
  • Lediga tjänster
  • Referenser
  • Kontakta oss
2020.12.07

Vi har ställt 5 frågor till Koncerndirektören för kommunikation & varumärke på Veidekke

Blogg VD och ledning

Kristina Andreasson, Koncerndirektör kommunikation och varumärke

 

Vad gör Veidekke?

Veidekke är Skandinaviens fjärde största kompletta entreprenör med ca 8 500 medarbetare. Vi bygger säkra vägar, högteknologiska sjukhus och forskningslokaler, hållbara hem, miljöklassade skolor, energismarta kontor, järnvägar, driver gruvor. Och alltid med våra värderingar som grund.

 

Vilken är den största utmaningen i ditt uppdrag?

Att lyckas förmedla Veidekkes unika kultur och kompetens på ett sätt som berör våra prioriterade externa målgrupper. Att skapa kännedom och engagemang för Veidekkes riktning framåt för alla våra interna målgrupper.

 

Du genomförde tillsammans med HRM en insats inom grupputveckling i början av året, berätta…

Jag hade byggt ett nytt Kommunikationsteam och ville steg för steg skapa de bästa förutsättningarna för att teamet skulle lyckas tillsammans. En del i arbetet handlade om att skapa en ökad förståelse för våra personligheter, egenskaper och roller – och tillsammans med HRM använde vi oss av metodiken Belbin Team roles. Analysen och övningarna med teamet var uppskattade och hjälpte så väl kollegorna som mig att bättre förstå hur vi kan samspela och nyttja varandras likheter och olikheter. Analysen gav mig även insikter kring vilka egenskaper som saknades i teamet, vilket jag hade nytta av vid kommande rekryteringar.

 

Om du får dela med dig av din erfarenhet till den yngre generationens kommunikatörer, vad skulle du ge för råd?

Bygg varumärket inifrån och ut. Autenticitet och transparens är grunden för ett hållbart och starkt varumärke. Lär dig om hur den mänskliga hjärnan fungerar, för att bättre förstå hur du kan använda olika typer av kommunikation för att nå fram.

 

Vad ser du fram emot kommande året?

Som relativt nybliven koncerndirektör för Kommunikation och Varumärke ser jag fram emot att bidra till Veidekke-koncernens strategi och vägval framåt. Jag längtar tills coronasituationen förbättras så att jag kan arbeta närmare mina kollegor och besöka Veidekkes spännande projekt runt om i Skandinavien.

 


+46 8 556 088 60
info@hrmab.se
 
HRM Affärsutveckling
Strandvägen 47
114 56 Stockholm

Amanda Scheutz

amanda.scheutz@hrmab.se

  • Alla inlägg
  • Rekrytering / Search
  • Individuell utveckling
  • Ledning och organisation
  • Interim

+46 8 556 088 60
info@hrmab.se

HRM Affärsutveckling
Strandvägen 47
114 56 Stockholm

Klicka här för att inte spåras utav Google Analytics

Copyright © 2023 · Website by iGoMoon

Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta använda den här webbplatsen godkänner du detta.